Nors “DRONETEAM” pagrinde specializuojasi paslaugomis su dronais, šis projektas buvo be jų. Vienas mūsų naujausių darbų buvo skirtas “Lietuvos dailės muziejui”. Muziejus turi viziją sukurti virtualią erdvę su dalimi jų eksponatų, kad kiekvienas radęs laisvą valandą galėtų pasidaryti asmeninį turą. Pasitelkiant fotogrametrijos technologiją, mes perkėlėme daugiau nei 50 skirtingų dydžių ir formų eksponatų į virtualių 3D modelių formatą. Kaip mums tai sekėsi įgyvendinti?

Atliekant šį projektą pasitelkėme keleta skirtingų įrangos dalių. Mūsų pagrindinis darbo įrankis buvo foto kamera su kuria fiksavome eksponatus. Kad modeliai atrodytų tolygiai apšviesti, be šešėlių, nusprendėme naudoti „light-box“. Tai dažniausiai dėžutė, kuri turi permatomas šviesias sienas skirtas tolygiam apšvietimui iš šonų. Taip pat, puikiai panaudojama kai paviršiaus forma turi būti matoma esant dideliam kontrastui. Labai pravertė besisukanti platforma, kuri turi automatinę fotoaparato „pažadinimo“ funkciją, kuomet tiksliai to reikia. Tai padeda sukurti tobulus 3D modelius netgi pačių mažiausių ir detaliausių eksponatų. Matavimams, naudojome atskaitos sistemą „AprilTags“. Tai padėjo sukalibruoti išmatavimus, todėl galutiniai modeliai tapo labai tikslūs. Na, o pabaigai, visą surinktą medžiagą mums padėjo apdoroti ir į 3D modelius paversti automatizuotos fotogrametrijos programinė įranga – “Bentley Systems ContextCapture”

Vystant šį projektą, mes susidūrėme su trimis pagrindiniais iššūkiais. Pirmiausia, įvairūs eksponatai bei objektai buvo labai skirtingų dydžių. Mažiausi buvo vos kelių centimetrų skersmens, o didžiausi siekė ir kelis metrus. Tai buvo pagrindinė priežastis kodėl mes pasirinkome fotogrametrijos technologiją, nes ji yra nepriklausoma nuo objektų dydžių. Kas užsiiminėja fotogrametrija, greičiausiai žino kokias problemas kelia modeliai su judančiomis dalimis. Lietuvos dailės muziejuje tokių eksponatų netrūko. Dalis pritvirtinome, kad jos nejudėtų, tačiau žinoma tai teko daryti labai subtiliai. Svarbu buvo nesugadinti pačio eksponato, taip pat nepadaryti akivaizdžių modifikacijų eksponatui, kurios galėtų atsispindėti galutiniame modelyje. Ir galiausiai, visi eksponatai buvo išsidėstę skirtingose Lietuvos vietose. Mums teko apvažiuoti kiekvieną muziejų kuriame yra saugomi šie kultūros paveldai kartu su visa savo įranga. Nors tai nėra didžiausias iššūkis, tačiau dėl šios priežasties viso projekto trukmė užsitęsė.

3D technlogijos juda į priekį labai greitai. Vis daugiau institucijų, gamybos įmonių, bei kitų šakų atranda 3D modelių panaudojimo galimybes. „Lietuvos dailės muziejus“ yra puikus pavyzdys kaip šiuolaikinės technologijos gali eiti greta mūsų kultūrinio paveldo. „DRONETEAM“ komanda dėkoja už galimybę prisidėti įgyvendinant šį projektą ir tikimės daugiau tokio pobūdžio darbų ateityje. Pabaigai, nusprendėme keletos eksponatų galutiniu rezultatu pasidalinti „Sketchfab“ platformoje.